SAMENGEWERKT MET:

MAASSTAD ZIEKENHUIS     AMPHIA ZIEKENHUIS     TER GOOI MC     ADMIRAAL DE RUYTER ZIEKENHUIS     GEMEENTE VLAARDINGEN     MEDISCH CENTRUM LEEUWARDEN     MAASSTAD ZIEKENHUIS     AMPHIA ZIEKENHUIS     TER GOOI MC     ADMIRAAL DE RUYTER ZIEKENHUIS     GEMEENTE VLAARDINGEN     MEDISCH CENTRUM LEEUWARDEN     ZUMTOBEL

Een beeldkwaliteitsplan biedt diverse voordelen voor jouw organisatie. Naast het waarborgen van een samenhangend en consistent ontwerp, draagt het bij aan duurzame ontwikkeling, toekomstbestendigheid en kostenbesparing. Het plan zorgt ervoor dat alle aspecten van het interieurontwerp op elkaar zijn afgestemd en bijdragen aan de gewenste uitstraling en identiteit van het gebouw of de ruimte. 

Bovendien biedt het een heldere visie en kwaliteitseisen waaraan het ontwerp moet voldoen, waardoor de koers van jouw organisatie duidelijk wordt. Kortom, het beeldkwaliteitsplan is een belangrijk instrument om de gewenste identiteit succesvol te realiseren, door te beginnen met strategie in plaats van design.

HET BEELDKWALITEITSPLAN ALS KOMPAS

Jouw visuele identiteit, ook wel bekend als huisstijl, is een document dat de kwaliteitseisen en richtlijnen beschrijft waaraan het interieur van een gebouw, ruimte of locatie moet voldoen. 

Het plan bestaat uit doorgaan uit een beschrijving van de gewenste uitstraling, materialen, kleuren, indeling en andere andere aspecten van het interieur. Al deze elementen versterken elkaar en zorgen voor een herkenbare uitstraling. 

Een beeldkwaliteitsplan voor het interieur kan bijvoorbeeld worden opgesteld voor een nieuwbouwproject, renovatieproject, herbestemmingsproject of een andere vorm van ruimtelijke ontwikkeling. 

Jouw visuele identiteit moeten aansluiten op de merkstrategie van jouw organisatie. Dus het moet niet alleen mooi zijn, maar vooral doelgericht. 

DE KRACHT VAN EEN IJZERSTERK FUNDAMENT

We ontdekken de essentiële kenmerken van jouw organisatie en de behoeften van jouw doelgroep als basis voor het ontwerpproces, omdat het essentieel is om een ontwerp te maken dat aansluit bij de juiste doelgroep. In de tweede fase vertalen we deze kenmerken naar ontwerpprincipes die consistent zijn met de visie en als doel hebben een samenhangend geheel te creëren. Alleen als de basis goed is kan er een succesvol resultaat worden behaald.

DESIGN ALS COMBINATIE VAN STRATEGIE EN CREATIVITEIT

Design als combinatie van strategie en creativiteit is essentieel om een visuele identiteit te creëren die niet alleen opvalt, maar ook de juiste waarden van de organisatie uitdraagt en een connectie met de doelgroep opbouwt. Door goed te begrijpen wat de doelgroep wil en nodig heeft, kan je een ontwerp maken dat hierop aansluit en zetten we design strategisch in. Dit doen we door de kernwaarden van de organisatie te vertalen naar interieuruitgangspunten, die als leidraad dienen voor de visuele identiteit. Zo zorgen we ervoor dat het eindresultaat voldoet aan de gestelde doelen en prioriteiten.

DE ESSENTIELE BASIS VAN JOUW BLAUWDRUK

We hebben jouw organisaties identiteit helder in kaart gebracht en vertaald naar het concept van jouw visuele identiteit. Dit dient als krachtige blauwdruk om de nieuwe identiteit vorm te geven. In de ontwerpfase brengen we structuur en focus aan door een gedetailleerde uitvoering van het ontwerp, inclusief tekeningen, plattegronden en selectie van de juiste kleuren, materialen en meubels.

JOUW MERKPERSOONLIJKHEID ALS STRATEGISCHE TOOL

Door het gebruik van de ontwerpprincipes als leidraad voor het ontwerp van het interieur, wordt er consistentie gecreëerd in de uitstraling en sfeer van de verschillende ruimtes binnen het gebouw. De Toolbox fungeert als een handige referentie voor het toepassen van de ontwerpprincipes in de praktijk. Hierin zijn concrete keuzes per gebied, bouwlaag of afdeling opgenomen, waardoor er een duidelijke en consistente visuele identiteit ontstaat.

PAK DE REGIE OVER JE ZICHTBAARHEID

Met de afronding van het beeldkwaliteitsplan hebben we een plan ontwikkeld dat ervoor zal zorgen dat het interieur altijd van hoge kwaliteit is en past bij de uitstraling van jouw organisatie. Om ervoor te zorgen dat het beeldkwaliteitsplan optimaal wordt toegepast is het belangrijk om het plan regelmatig te evalueren en aan te passen aan veranderende omstandigheden en behoeften. Het beeldkwaliteitsplan is geen statisch document, maar een dynamisch proces die je helpt om jouw interieur constant te verbeteren en up-to-date te houden.

Ben jij benieuwd geworden wat wij voor jouw organisatie kunnen betekenen? Plan vrijblijvend een online call in om de mogelijkheden te bespreken en te kijken waarmee je het beste geholpen bent. Wil je meer handige ontwerp & visie  tips? Download het gratis E-book over het beeldkwaliteitsplan hieronder.